Ronja och Felicia är sist kvar idag.

När Raggsockekompisarna gått tillbaka till sin avdelning så valde Ronja och Felicia att stanna kvar i ateljén en lång stund till. Dom satt och knådade med leran som började kännas lite torr. Jag tog fram varsin skål med ljummet vatten för att blöta upp leran.
 
 
                                Felicia-"Känn så skönt. Det är vårat vatten. Det är som potatissallad".
 -"Jag ska baka bullar!" 
 
 
            Felicia-"Varför är vattnet varmt? Det är skönt när vattnet är varmt?
           Ann-Sofi-"Ni fick varmt vatten för att det ska vara skönt för era händer."
 
 
Ronja-"Mina händer ser ut som spökhänder...spökhänder är som vita händer".
 
 
 
Fröken, har du hört den här?
Ronja börjar sjunga -"Händerna uppe i luften...svänga uppe i taket...hanna i himlen...änglarna gråter...tasi (?) vaken...
-"Ja den har jag nog hört. Att du kan den sången Ronja".
Ronja-"Jag har den på min spellista".
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0