Plattorna är ute.

I höstas tipsade Josefin mig om hamnpiren i Höganäs som är dekorerad med plattor tillverkade av förskolebarn i kommunen. Jag var nere på studiebesök och träffade konstnären som är ansvarig för projektet.
Detta var startskottet för vår tillverkning av stengodsplattor som skulle pryda vår förskolegård.
 
Här har barnen börjat på sina plattor i ateljén. För att få lite lika format så använder barnen en servett som mått.
 
 
 
 
 
 
 
 
 Efter bränning kom barnen tillbaka och målade sina plattor.
 
 
 
 
Nu har det äntligen blivit dags att sätta upp dom ute.
Lennart hjälpte till att borra i stora träskivan så varje platta kunde fästas och sedan satte vi upp skivan på väggen med hjälp av Daniel.
 
 
 
 
 
"Vi gör detta tillsammans och sedan har vi det tillsammans"

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Men åh, så fint det blev!!

2013-03-05 @ 08:06:22
URL: http://babywilmer.blogg.se/
Postat av: Jossan

Det blev sååå fint!!!

2013-03-06 @ 06:40:51
Postat av: Anonym

Åh, vad jag önskade att jag var din chef skulle vara stolt över en driftig ateljerista

Svar: Tack för dom orden. Det är alltid roligt att få positiva ord från kolleger. Hoppas vi kan komma och hälsa på er i Kungälv.
dykmingroda.blogg.se

2013-03-11 @ 21:36:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0