En grupp med våra barn födda -11 målar på speglarna...och grodan.

Idag är det torsdag och då har vi tvärgrupperna på förskolan. Barn födda samma år träffas och har gemensam aktivitet. Denna dag kom en liten grupp av de barn som är födda -11 till ateljen för att måla. Vi börjar med att strö ut pärlor över speglarna. Det blir så vackert och härligt. Sedan tar vi fram penslar, färger och förkläden. Jag önskar att ni kunde vara med vi dessa underbara träffar.
Här är det Vilgot som ger sig in i färgernas härliga känsla med pensel och fingrar.

Brevid Vilgot sitter Otto och han tycker detta är toppen.
 
 Som en liten parantes kan jag säga att jag var jättenöjd att jag började med att ta av Otto hans långärmade, vita tröja innan vi började.
Linnea speglar sig genom färgen.
Vid fönstret sitter en liten spejare som får se min groda i fönstret. Den tycker han är roligare än speglarna i dag.
Så klart att det är ok att måla grodan.
När han målat klart så ställer han tillbaka grodan i fönstret.
Tack Vanessa för att du var med och delade den här stunden med oss. Välkomna tillbaka.
När alla barnen gått för återsamling igen så stod en förvånad målad groda i ateljefönstret.
 -"Vad hände nu då?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0