Hur gör man en polisbåt...hur ser den ut...hur skriver man polis?

Bertil var i ateljén idag tillsammans med sina vänner. Vi jobbade med färger och lera runt bordet.
 
                                   Bertil: "Jag vill göra en polisbåt i lera"
                                  A: "Det är en bra idé...gör det".
                                  Bertil: "Jag vet inte hur jag ska göra och jag vet inte hur man skriver "polis".
 
Men nu är det så fiffigt att ateljén har en alldeles egen iPad. Vi letade upp olika bilder på polisbåtar och Bertil valde en där dom kör rätt fort i vattnet. Så satte han igång och jobbade med sin lera.
 
 
 
Här har Bertil gått från bordet och kvar står en alldeles fantastisk polisbåt med vindruta och allt. Även en bit av havet och vågorna finns med.

                     Vi ses igen Bertil och då ska du måla din båt. Undrar vilken färg du väljer?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0