Ada

Denna efterrmiddag var det av olika anledning hög ljudnivå i ateljén. Barnen var förväntansfulla inför kvällens fest och det kändes som om vi kunde korta av tiden vid borden och dom fick en stund för lek i stället. När alla lämnat bordet satt Ada kvar med sin lera.
 Hon hade kavlat den och rest upp den och berättade att hon fäst sidorna.
 
Jag frågade om hon höll på med en mugg. Nej, hon berättade att det var en krona.
 
Så fäster hon "knappar" på sidorna med slickers. En hand i för att stötta när hon trycker fast på utsidan.
 
Hon är så fokuserad och svarar bara kort på mina frågor.
 
-"Nu är jag färdig" säger Ada och glider av sin stol och springer till toaletten och tvättar sina händer. Kvar på Adas skärbräda står en bedårande liten krona.
 
En del stunder blir nästan som förtrollade i mina möten med barnen.
 

Kommentarer
Postat av: Linn Ramstedt

Ser fram mot att se resultatet!

2014-05-16 @ 07:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0