Måndagar är Marelds dagar

Idag var det många runt bordet i ateljén. Det var särskilt roligt att hålla på med leran just idag.
 
 
 
 
Nora frågade mig flera gånger hur man gör en gran. Vi försökte båda två att få till något bra sätt utan att lyckas. Jag gick på med en sax och Nora gjorde på något annat vis utan att vi blev särskilt nöjda. Till sist sa jag att hon skulle testa själv en stund. Nästa gång jag kom till Noras plats så såg det ut så här.
 
 
Nora berättade att hon tog en kniv och drog två streck runt granen och sedan vek hon liksom upp en liten kant.
 
 
Sedan fick hon till en toppstjärna och gissa om hon var nöjd...
 
I dag var det havtema tydligen. En haj, flera båtar och här sitter Ludvig och gör en sköldpadda.
 
 
Och vad finns på havet om inte en och annan pirat. Hilda la en bit lera på pannan och vips så liknade hon en pirat.
 
 
Nu står en massa fina lersaker och torkar på vagnen. Nästa måndag är ni välkomna tillbaka och har vi tur kan det vara bränt då. Men jag lovar inget. Tack för idag alla härliga Mareldsbarn.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0