Lådor lådor lådor

Jag satte upp "tiggerilappar" på dörrarna att jag gärna tog emot tomma skolådor till ateljén. Ett sånt gensvar det blev. Tack alla föräldrar och barn som tagit med skolådor, stora och små, och gett mig till ateljén. Här ska ni få se när Filippa är i ateljén och skapar ett fantastiskt tittskåp.
 
 
Filippa valde en låda som hon tyckte var lagom stor. Jag frågade henne vad hon ville måla för färg i skåpet. På bordet stod de flesta grundfärgerna. Då berättar hon att hon älskar GULD så mycket. Sån tur att jag hade guldfärg i skåpet. Hon målade och målade och det blev verkligen ett guldskåp.
 
 
Hon letade upp en sol i "pryllådan" och den målade hon ochså i guld. Så kan man ju inte fatta vilken tur när det ligger en guld-julgranskula och blänker och bara väntar på Filippa.
 
Här limmar Filippa med mycket koncentration, hon blev helt tyst, pärlor på sitt tittskåp. Ingen pärla hamnar av en slump utan alla får en mycket bestämd placering.
 
 
 
 
 
Nu ska det bara torka Filippa och sedan kommer jag ner med det till din avdelning så att alla dina vänner kan få se ditt guldskåp.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0